Barndomsdröm

Idag har jag då börjat min praktik på Damernas Värld. Det är rätt roligt ändå, tänk när man var liten och låg på stranden och läste Frida, Solo, Vecko Revyn osv. då tyckte jag att de som fick jobba med de tidningarna var så otroligt häftiga. Då var det bara en dröm som aldrig någonsin skulle bli sann för lilla mig. Men tänk så fel man hade, nu är jag mitt uppe i den drömmen. Jag gör min praktik på en av Sveriges största modetidning, heelt helt galet! Det käbns inte så speciellt just nu, detär först när man tänker tillbaka på hur man såg på saken som luten man kan känna lite stolthet.

Well, well min första dag var lugn. Jag försöker komma in i systemet och lära mig allt som skall göras. Jag väntar på att det riktiga tempot drar igång så man verkligen får känna på hur det är. Det här kommer bli så roligt!

Efter gymmet åkte jag och tränade lite och sedan hem för att göra middag och morgondagens lunch åt oss. God thaigryta blev det idag, vi lälskar den här i huset, så himla god!

image

Klockan är inte ens 22 och jag skall redan börja sova. Inte mycket man hinner med om dagarna just nu!

Kommentera

